100129. Ny blogg ~ nytt liv!


Jag la ju ner min förra blogg i våras pga tidsbrist, men nu känner jag för att starta en ny.
Jag har ju som sagt flyttat till Gävle, börjat på Högskola, och ja, mitt liv ser rätt annorlunda ut. Då jag inte har tid att uppdatera alla vänner och bekanta så får ni läsa om vad som händer här istället! :)

För ca en månad sen fick jag veta att jag kommit in på Hälsopedagogiska programmet på Högskolan i Gävle. Hade tur och hittade en lägenhet typ på en gång, så för två veckor sen flyttade jag in i en liten etta på 27kvadrat. Tar ca 20min att gå till skolan och 5-10min till stan. kanon! lite drygt att gå när det är en halvmeter snö men, det funkar! (svär över vart f*n alla plogbilar håller hus!!)

Började skolan i måndags och det känns bra faktiskt. Har börjat läsa pedagogik A och måste säga att det är nog det flummigaste på länge.. lärarna har huvet uppe i molnen, och man får inga konkreta svar på nånting. Jag har iaf fått några kompisar i klassen, så det känns kanon!
Vi har nollningsvecka nu. orkar inte gå in på detaljer men vi har bla gått tipspromenader, lekt lekar, haft baklängessittning och lite sånt. ikväll blir det finsittning och det är då vi blir ettor! har lite panik dock då jag lämnat alla mina finkläder i falun, och jag vägrar gå ner på stan i det här vädret. meeen, det blir nog bra..

ikväll kommer markus hit också, får se om han tar katten med sej.


nu ska jag träna lite (eftersom jag inte tänker trotsa snön och gå till friskis) och sen göra nåt att äta. ha det bäst! :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Sköj med ny blogg! Tyvärr kan jag meddela att det bara är att vänja sig, det finns inga plogbilar i Gävle.;)

2010-01-29 @ 17:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0